Monday 17 March 2014

分享:點解要用粵文?


我哋需要一場粵語新文化運動】 (輔仁媒體, 2014 年 3 月 4 日) [Click]

呢一篇短短既文章討論左好多題材,以下係佢主要既幾個論點:

  • 因為以下各種原因,我地唔應該歧視白話文(即粵文):
    • 歷史論證白話文有好悠久既歷史(五四運動時已有人推行白話文)。我哋宜家以北方官話用為「書面語」,實係基於當時政治發展所影響。
    • 語言學論證I係語言學既角度(如文法、用詞)分析,係睇唔出白話文同一般大路語文(如英語、德語)有咩分別。
    • 實用主義論證:用白話文,可以令粵語用者更準確地表達自己。唔俾人用自己語言去表達自己,唔多唔少係違反自然。
    • 語言學論證II:因為語言一般既文法同用字都係約定俗成,所以話白話文「冇自己既字」而棄用白話文既論證唔成立。
(相片來源: learningtree.files.wordpress.com)

其實呢篇文章本來主要係想鼓勵香港發展一場粵語新文化運動,但係對我來講最有趣係佢用語言學既論據黎支持佢個論點。有呢啲咁實在既證據支持,我仲有咩原因去話粵語「只係一種dialect, 唔係language」? 

(引述語言學家 Max Weinreich,佢有一句,"a language is a dialect with an army and navy." 粵語冇一個有實力既「代表國」,受到抹平其實唔係好出奇。不過,可以見得語言同俗語/方言既分別係好隨意,好arbitrary。)

除左可以話發展粵文「非常之唔經濟·、好多餘」同埋「有違大中華思想」之外,我實在唔係好諗到有咩其他好少少既原因去反對發展粵文。況且,以上兩個原因都冇咩說服力。

呢篇文章既論證同idea 都幾值得研究,特此分享下。





No comments:

Post a Comment